Najważniejszymi wydarzeniami w temacie sprzętu mobilnego w ubiegłym roku są Gear VR od firmy Samsung, kamery takie jak kamera termowizyjna DxO One i Flir oraz klawiatury do tabletów takich jak Pixel C i iPad Pro. Poprzedni rok rozpoczął się od największej dotychczasowej ekscytacji w branży, bowiem spore poruszenie wywołały bezprzewodowe słuchawki douszne Bragi Dash. Wiele głosów (również w profesjonalnej prasie opisującej akcesoria GSM) wieszczyło, że tym razem Apple naprawdę przesadziło. Opinie te zostały wzmocnione przez informację o tym, że Apple rezygnuje z gniazda słuchawkowego 3,5 mm w następnym iPhone'ie. I jak zwykle okazało się, że firma Jobsa wyszła na swoje. sklep gsmPo latach rozwoju w zawrotnym tempie, smartfon pogodził się z wejściem w wiek dojrzały. To supergwiazda koszykówki, która nie ma już w sobie na tyle sportowego ognia, by grać w pojedynkę - nadszedł czas, by obsada wspierająca wzrosła. LG ma przewodzić temu trendowi z MWC, który wygląda jak najbardziej ambitny modułowy smartfon wyprodukowany do tej pory. Wszystkie wcześniejsze próby stworzenia smartfonów z komponentami plug-and-play były albo niszowymi, starymi projektami, albo eksperymentalnymi, jeszcze nie komercyjnymi przedsięwzięciami, takimi jak Google Project Ara. LG stawia swój los na flagowym urządzeniu, którego cechą wyróżniającą są dodatki, które można do niego podłączyć, czyli akcesoria GSM.

Spokojna ewolucja

Nie jest to oczywiście nagła ani nieoczekiwana zmiana. Branża mobilna zmienia się szybko, ale robi to w przewidywalnym rytmie. Samsung odniósł ogromny sukces dzięki Galaxy Note od czasu pierwszej edycji w 2011 roku, wprowadzając rysik jako wyróżniającą (i ewidentnie pożądaną) funkcję na rynku phablet. IPhone i iPod firmy Apple stworzyły i obsługują cały ekosystem zewnętrznych producentów stacji dokujących i futerałów, a firma Cupertino rozszerzyła swoją działalność związaną z akcesoriami o przejęcie firmy Beats i uruchomienie własnej obudowy baterii w 2015 roku. Zyski w branży mobilnej zmieniają się wraz z szansą na największe innowacje. W czasach, w których nawet smartfony klasy podstawowej mogą być wyposażone w metalowe wzory unibody i przyzwoite kamery, odróżnienie urządzenia od jego dodatków staje się niemożliwe. Funkcje różnicowania przesuwają się z fizycznego rdzenia smartfona do jego peryferii i urządzeń peryferyjnych. Firma LG chce sprzedać unikalny smartfon i buduje wokół niego unikalny ekosystem akcesoriów GSM. Firma HTC była jedną z pierwszych firm, które dostrzegły potencjał wyróżniania się z dobrymi akcesoriami, ale nigdy nie trafiła w odpowiednią formułę (z nieudanymi eksperymentami, takimi jak Boombass).