Raport Branży Motoryzacyjnej podsumowujący rok 2013, przygotowany przez PZPM potwierdza domysły postronnego obserwatora – użytkownika samochodu – rynek motoryzacyjny w Polsce wciąż się rozwija. Rośnie sprzedaż samochodów, części samochodowych i usług motoryzacyjnych sprawiając, że ten sektor wciąż utrzymuje się w rynkowej czołówce. Pod względem wielkości już w 2012 roku branża motoryzacyjna zajmowała 2 miejsce oddając pole jedynie branży spożywczej. Akcesoria i części samochodowe nie tylko na polskie potrzeby.



Dobra relacja cena – jakość sprawia, że polskie akcesoria i części samochodowe wybiera coraz więcej klientów, już w 2012 ten rynek miał wartość niemal 28 mld złotych, a prognozy przewidują dalszy wzrost. Co ciekawe i akcesoria i części są bardzo chętnie kupowane przez nabywców zagranicznych, bo przychodu z eksportu w tej branży systematycznie rosną już od co najmniej 4 lat. Jak wynika ze statystyk Polska jest jednym z zapleczy motoryzacyjnych Europy. Dobre, bo polskie? Wygląda na to, że w przypadku części samochodowych zdecydowanie tak.