W dobie internetu, gdy jakiejś firmy nie ma w sieci, tak naprawdę może ona równie dobrze nie istnieć. Wiele przychodu generowanego jest nie tylko z oferty dostępnej przez internet w sprzedaży internetowej, ale również sama obecność firmy w sieci sprawia, że zwiększa się liczba jej potencjalnych klientów. Dodatkowo istnieje trochę narzędzi, które mogą być pomocne w kreowaniu wizerunku marki. Jednym z takich narzędzi – i to w zasadzie bardziej oczywistym – jest możliwość komunikowania się z klientami za pomocą bloga. Prowadzenie bloga firmowego jest bardzo wygodną opcją dla wszystkich firm, którym zależy na dialogu z potencjalnym klientem, a jednocześnie to również szansa na dodatkową reklamę, pozycjonowanie się w sieci czy stwarzanie profesjonalnego wizerunku.

Wizerunek się liczy

Z różnych powodów prowadzenie bloga firmowego wpływa na pozytywny wizerunek firmy nie tylko wśród klientów, ale również i wśród osób, które potencjalnie mogą być naszymi kontrahentami przy rozwoju firmy. Dobrze jest umieszczać w takim przypadku na blogu teksty związane z branżą, pozwalające np. dokonywać łatwiejszych zakupów, mające charakter poradnikowy, ale nadal przekazujący odpowiednią ilość wiedzy. Dla stałych klientów można prowadzić newsletter, a wówczas prowadzenie bloga firmowego dodatkowo pozwala na organizowanie rozmaitych akcji podnoszących świadomość społeczną, wyrażającą zaangażowanie w sprawy klientów czy np. oferującą atrakcyjne akcje promocyjne. prowadzenie bloga firmowego

Zleć specjaliście

Czasami firmy decydują się na samodzielne prowadzenie bloga firmowego – nie jest to błąd, o ile wynajmiemy do tego celu specjalnego pracownika. Podstawą jest znajomość tematyki, ale również umiejętność prostego, rzeczowego przekazywania myśli bez popełniania błędów językowych. Nawet najciekawsza tematyka nie będzie sprawiała profesjonalnego wrażenia, jeśli w tekście roić się będzie od błędów i literówek. Dlatego czasem korzystniej pod względem finansowym plasuje się wynajęcie firmy do prowadzenia bloga firmowego – mamy wówczas gwarancję jakości i nie musimy dodatkowo sami pilnować tematu prowadzenia bloga.